4 Ekim 2012 Perşembe

strauss'a var da bizet yok mu?

sevgili sevgilim taksimde kursuna giderken sahafta yığılı plakları görmüş. çoklukla toz toprak içinde, aralarında klasik (artık romantik-klasik-barok-çağdaş demeyi öğrensem de hepsine klasik demeyi bıraksam) plaklar da var imiş. aramış taramış, terütemiz, nefis kapaklı bir JOHANN STRAUSS - WALZER [NM-VG] ve de yine nefis kapaklı bir BIZET / GOUNOD - HIGHLIGHTS FROM THE PEARL FISHERS ve ROMEO & JULIET [NM-VG] almış. bu plakları 5er liradan alınca da pek sevinmiş hemen bana fotoğraflı mesaj atmıştı ama benim yarım akıllı telefonumda resmi küçük gördüğüm için aldıklarının ne olduğunu anlayamamıştım. hatta eve gelince de pek sevinmedim sanıp sitem etmişti. halbuki ben "uygun plak gördün mü alacaksın, böyle büyür koleksiyonlar" başlıklı felsefemi uyguladığı için daha da mutluydum ve koleksiyonun nüfusu en düşük köşesine iki yeni üye geldiği için de sevinçli..


strauss'un valsleri pek nefis, BOSTON SYMPHONY CHAMBER PLAYERS çalmış, burcucuğumu bir valse götürsem, bir baloya, dönem kostümlerini çeksek, aklı çıkar valla. şimdilik evde dinlemede.. plağın naylonunun üzerine bir sticker dikkatimi çekti, ALTUĞ logosu ve yanında VALİKONAĞI CADDESİ 42-4 NİŞANTAŞI adresi ile 402139 6 haneli bir telefon. plak 1979 yılından. o zamanlar kimbilir hangi nişantaşı zengini bu plağı alır diye düşündü altuğ abi de bir türlü satılmadı plak, topluca sahaflara gitti başkalarıyla birlikte plak işini bırakırken. ya da aldı da bir hanımefendi ile beyefendi, plağı dinlemeye fırsat bulamadan kasetler patladı, hemen ona yöneldiler. ya da can verdiler de seneler sonra küçük oğlan büyüyüp bir sürü eski püskü ile birlikte veriverdi sahafa... googleda arayınca altuğ müzik aletleri diye bir yer çıkıyor. bakalım bi ara bu adrese gidip bakarım belki...
bizet'nin albümü highlights şeklinde, operanın tamamı değil... b tarafına da dediğim gibi gounod diye bir abinin romeo ve juliet'ini koymuşlar. bizet tarafındaki şarkıcıların sesini beğendim. iki albümü de henüz can kulağıyla dinleyemedim. taze..

İlk klipte orkestrayı Karajan yönetmiş gerçi, plaktaki kayıt değil ama fikir olsun deyu Kaiserwalzer böyle bir şey...
Ve ikinci kliptede Bizet'yi Gilmoure abimiz okumuş.. Tabii ki plakla alakası yok..



Ve Romeo ve Juliet'ten L'amour L'amour... Ah! Leve-Toi, Soleil! Nicola Gedda abiniz okumuş eseri plakta da 3. videoda da...
Tek video da guguk durunca sayfada gedda'nın yanına bi romeo and juliet de dire straits'ten katayım dedim. allahım ne kadar çok seviyorum bu şarkıyı ne kadar çok seviyorum sözlerini, klibini, bu live versiyonunu, her şeyini, filmde yaşamak gibi.. you know the movie song ~)



vals yapmak için salonumuz pek küçük derseniz, opera dinlemeye bizet bekleriz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder