9 Ekim 2012 Salı

maiden bahtı açıldı bi kere.. iron maiden ve killers!

bilge'nin eddie sevdasıyla birlikte maiden bahtı açılmıştı hakikaten. aslında ozan aşağıdaki 45likleri hediye etmeden önce teşvikiye'deki GROOVE'dan sami haber etmiş, maiden'ın iron maiden [M-M]ve killers [M-M] albümlerinin picture disc editionlarının çıkacağını mail atmıştı. maiden'ın resmi sayfasına girince ilk albümden seventh son of a seventh son'a kadar olan ilk 8 albümün (ki bence en iyileri) picture disklerinin 1er ay arayla ikişer ikişer sınırlı sayıda basılacağını söylüyordu. sevindim çünkü clive burr'lu, dennis stratton'lu (killers da adrian geliyor) ve en mühimi paul di anno'lu kadrolarıyla bu iki albümü çok çok severim, fakat bugüne kadar bir türlü plağını alamamıştım. iron maiden daha seyrek olsa da killers çeşitli versiyonlarıyla sık sık karşıma çıktı. hatta geçenlerde PLAKHANE'de bir japon baskısı denk gelmişti, sarı, bonus trackli, ama insert'ü yoktu ve 100 lira idi, almamıştım, hala içimde ukte, ayrı.. albümlerin remaster olmaması da güzel çünkü albümlerin o çiğ, o punk havasının kaybolması hiç de hoş olmazdı. çok picture disc delisi değilim, ama bilgenin de hoşuna gider dedim siparişi verdim ve tanesi 60 kağıda gelicek şekilde aldım plakları.

oh ne güzel, bir şiir gibi yazmışlar: "one of eight limited edition heavyweight vinyl picture discs cut from original vinyl production masters in deluxe gatefold sleeve"
iron maiden plağının bir yüzünde running free diğer yüzünde sanctuary single kapakları basılı.. killers da ise another life ve purgatory.. gatefold kapakların içinde kocaman iki konser fotosu.. karton ceketlerde ise şarkı sözleri ile bir ahırda asılmış kesilmiş işkenceye uğramış tiplerin önünde poz vermiş maiden üyeleri var. diğer karton cekette de yanlarında eddie ile japonyada bir ortamdalar.
plak ses kalitesi çok yüksek değil, ama picture disk için çok leş de değil.. dip ses ya da boyadan kaynaklı ses yüksek volümde ve müziğin durulduğu anlarda kulağa batabiliyor. olsundu çok memnunum. ama içimdeki bu albümlerin orijinal baskılarından da alacağım hissi sabit. ah o japon baskılar!
iron maiden albümünün kapağı beni ayrıca bir geçmişe götürüyor çünkü 87 ya da 88de türkiyede çıkmış Heavy Metal Mania adlı bir korsan (aslında resmi kaset ama içerik arakspor) kasetin kapağında görmüştüm bu biraz da abime benzettiğim (!) ilk dönem eddie'sini. albümde o dönem çıkmış somewhere in time singleları wasted years ve stranger in a strange land'in b yüzleri cross eyed mary ve sheriff of huddersfield vardı. megadeth'ten wake up dead ve b yüzü black friday vardı. helix adlı bir gruptan şarkılar hatırlıyore.. gittigidiyorda buldum kasedini, alacağun.

o zaman sizleri şöyle iki albümden pek sevdiğim şarkılarla baş başa bırakayım da neşenizi bulun haaa..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder