28 Aralık 2012 Cuma

eski köye yeni adetler.. hediyeler, süsler, mahler!

yılbaşından bana ne bana her gün yılbaşı dedikten sonra bir gecede içe sıça 10 parti mi gezmedik, year 2000 şekerleri mi atmadık, çilek tarlalarında mı koşmadık, yeri geldi hakkaten de bir şey yapmadan da durduğum olmuştu.. bunlar yabancı olmasa da yılbaşında ağaç almalar, noel köşesi hazırlamalar, evi süslemeler bana hep uzaktı sanki. amma burcu pek severmiş, böyle alışmış, hoşuna da gidermiş ışıklar, süsler, evin yeni yıla hazırlanışı. ben de bir süre sonra bunların mutlulukla ilgisi olduğuna aydınlandım sonra da yaşar ustayla aldığımız ışıkları görünce burcunun gözleri aydınlandı sonra da ev aydınlandı minik ağaç ve bir iki süsle bilge de hayli mutlu olunca anladım ki bu bir ışıma bayramı. [bilge babasındayken kendiliğinden ev süsleme olayı ve fırında sebzeli patates derken birden bir krismıs yemeğinde bulduk burcu, yaşar, ben kendimizi.. ve çektiğimiz bir fotoyu feysbuka koyduk ama bunu öbür tarafta gören bilge nasıl da içlenmişti!] mevzu hediyelere gelince irili ufaklı bir seçki işine girdik hem birbirimize hem de bilgeye.. burayı ilgilendiren irili ufağım Mahler: Symphony No.4 In G Major. irili ufaklı hediye bakarken yolum yine groove'a sami'nin yanına düştü.. oradan bir la vien rose çalan müzik kutusu, bir küçük rüya tabirleri kart destesi ve kapağını da pek beğendim için içeriğini bilmediğim halde bu albümü aldım. dükkanda bu neymiş diye dolanırken iki süper zırhlı savaşçı gördüm biri hayvani bir çekici vururken öbürü de kılıcıyla savunmada bekliyordu. sami'ye bi arkadaşı vermiş bunları, pek de sevmezmiş bu tarz figür. onlar da bize sami'nin hediyesi oldu. oh ne güzel oldu.

senfoni gayet güzel maşallah. dördüncü ve son movementında bir şarkı var: wir geniessen die himmlischen freuden yani we enjoy heaven's delights yani cennet bize güzel. hem müzik nefis, hem soprano elsie morison'ın maşallahı var, hem de sözleri kesiniz:

we enjoy heaven's delights
so can dispense with earthly things
no worldly turmoil
is to be heard in heaven:
everything lives in peace and calm.
we lead the life of angels
yet are very gay about it;
we jump and dance,
we skip and sing.
st. peter in heaven looks on

oh ne ala! sonra devam ediyor, işte kuzular, meleklerin pişirdiği nefis ekmekler, en şahane meyveler sebzeler, ne istesen var, isteyene balık isteyene geyik filan ama finali en şahanesi..

there's no music on earth
that can be compared to ours.
eleven thousand (oha!) virgins
set to dancing;
even st. ursula laughs to see it.
cecilia and her kin
are the splendid court musicians!
the angelic voices
gladden our senses,
so that everything awakes to pleasure!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder