31 Temmuz 2013 Çarşamba

kah düggün kah diggin part 5: seni görmem imkansız, imkansız imkaaaansız, reissuelar olmasa @ concerto amsterdam

gönül ister ki gönlündeki albümün gönlündeki baskısı dönsün pikabında... ama her zaman öyle olmiy, ilk baskılardan ararsın kondüsyonu iyi değildir, fiyatı fahiştir, ortalarda yoktur vs. güzel odyofil master istersin numaralıdır, biter, sana gene çılgın rakamlar kalır. ha bir de cep dostu reissuelar var. bunların kimi yatakta sevgilisine basılmış gibi, adrenalini yüksek ne olacağı belirsiz; bazısı şaşırtıcı derecede iyi, kimisi de tatminkar oleyyo işte. nitekim konçerto abimizde güzel reissuelar da yakaladık..
horace silver quintet: six pieces of silver
horıs abiyle londralı becerikli dj kardeşlerim 4 hero'nun bir mix cdsiyle tanışmıştım. deform muzik atlas pasajındaki küçük dükkandayken başlarda daha çok cd alışverişi yapıyordum. işte bu cdlerden biri de life:styles (compiled by 4 hero) başlıklı albümdü. bu tanışma aynı zamanda andy bey'in nefis sesiyle tanışmama da vesile olmuştu. won't you open up your senses. ben de bunun üzerine senselerimi açtım, horace silver klasiği song for my father'ı, acayip kafalı andy bey albümü experience and judgement'ı, ve yine open up your senses'ın esasen yeraldığı silver quintet 3lemesi the united states of mind'ın phase 1 ve phase 2 ve phase 3'ünü ders olarak aldım. saykedelinin enstrümancılığın şarkıcılığın ve uzayın içinde yüzdüm yüzdüm kuyruğuna geldim.
6 pieces of silver ise geçen kış denk geldiğim ve bol bol dinlediğimiz bir albümdü. lale plak'a sormuş, onlara bu sıra reissue gelmediğini öğrenmiştim. amsterdama gelmeden önce alanya okurcalardaki okan ve murat'ın nefis tesislerinde nefis bir hafta geçirmiştik, blue note'un music matters deyu birilerinin dağıttığı 45rpm odyofil ve numerolu jazz reissuelarına abone olmuşlar, rafları doldurmuşlar, amma bu albümün yayınından sonra abone oldukları için onlara gelmemiş. seri de baya tuzlu seri, bu baskı discogsta şu sıralar 50 euroya yakın bir fiyattan gidiyor. işte böyleyken böyleyse ben o 12 euroya satılan 6 pieces of silver'ı almayacaktım da ne yapacaktım?

milt jackson & john coltrane: bags & trane çeşit çeşit yeniden baskısı olan nefis albümün rhino tarafından basılıp akrep müzik tarafından dağıtılan 14 yuroluğu.. çocukken rengarenk bir zaylofonum olduğu için mi zamanla vibrafonu da sevip sonra da mulatu ve milt jackson'a hasta oldum? yoksa tvdeki tina turner konserindeki saksofoncu mu bana coltrane sevdirdi sonradan, yok yok, o konserden sonra esnaf sarayının en üst katındaki müzik dükkanına gidip vitrindeki saksofona bakmış, parlak pirinç yerine kirli bakırımsı aletten bir de kötü sesler çıkınca soğumuştum; coltrane gizli bahçede koltuğa çöktüğünde blue train fotoğrafıyla geldi. albümün kapak fotoğrafı da içini anlatır gibi, her ne kadar bags ve trane dese de, gözlerini yummuş bir milt jackson'ı dikkatle izlerken sırasını bekliyor coltrane sanki.. sırası geldiğinde de öttürmesine alışkınız tabii..

curtis mayfield: roots. bu da bir süredir hep el altında göz önünde olan ilk dönem mayfield reissuelarından biri. orijinaline de rastlandığı için ondan alırım diyordum amma yine birkaç hafta önce okurcalar blues ve jazz istasyonunda dinlediğim ve sesinden baskısından memnun kaldığım için alıverdim. bu da rhino/spectrum işbirliğiyle basılmış ve dağıtılıyor. kapağında curtis abim albümün isminin altını çizmek için bir ağcın köklerini tutuyor, parmağında da sargı bezinden alegorisini çözemediğim bir yüzük var, aslan abim benim.

scientist: in the kingdom of dub. dub/reggae reissueları da pıtır pıtır pörtlemekte. aslında gönlümde başka scientist albümleri olsa da onların yeniden basımları yapılmadı henüz. mühim plaklar şirketinin özenle bastığı albümü de hiçbir fikrim olmadan almıştım ama son zamanlarda bulaştığı kimi dubstep işler dışında yanlışı olmaz scientist abimin, gözün kapalı gir laboratuvarına. kapaktaki şimşekler de bi yandan iştahı artırıyordu, eve gelip taktığımızda hiç pişman olmadım. bebekte dub keyfi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder